تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/06/10 - 14:10
کد خبر: 140720

رئیس دانشگاه قوچان در واکنش به گران شدن اجاره‌بهای خوابگاه:

وقتی مردم قوچان امکانات ندارند نمی‌توان انتظاری برای دانشجویان داشت/ صندوق رفاه حمایت نمی‌کند

وقتی مردم قوچان امکانات ندارند نمی‌توان انتظاری برای دانشجویان داشت/ صندوق رفاه حمایت نمی‌کند

بداخشان ضمن ابراز اینکه وام دانشجویی در اختیار صندوق رفاه دانشجویان است گفت: سال گذشته تمام درخواست‌های مبنی بر وام از سوی دانشجویان رسیدگی و پرداخت شد؛ در سال پیش رو نیز با توجه به شنیده‌ها از وزارت علوم، بودجه‌های وام دانشجویی رو به کاهش است.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس دانشگاه مهندسی فناوری‌های نوین قوچان در واکنش به افزایش نرخ اجاره بهای خوابگاه‌های خودگران گفت: وقتی شهر قوچان امکانات چندان مناسبی برای شهروندان ندارد چگونه می‌شود انتظار داشت که دانشجویان در این شهر امکانات مناسبی داشته باشند.

کاظم پوربداخشان، رئیس دانشگاه مهندسی فناوری‌های نوین قوچان در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با اشاره به اینکه شهرستان قوچان به لحاظ ساختاری مشکل کلی برای رفاه شهروندان خودش هم دارد، گفت: این یعنی امکانات تفریحی و حتی یک سینما هم ندارد و با این وجود طبیعی است که دانشگاه این شهر خوابگاه و امکانات نداشته باشد.

رئیس دانشگاه مهندسی فناوری‌های نوین قوچان با ابراز اینکه ما هم مثل بقیه دانشگاه‌ها همین مشکلات را داریم عنوان داشت: زیرساخت‌های رفاهی ما خیلی ضعیف است.

این استاد دانشگاه درمورد قیمت 600 هزارتومانی خوابگاه خودگردان برای هر ترم عنوان کرد: با توجه به اینکه خوابگاه خودگردان خودش هزینه‌هایی دارد از قبیل اجاره‌بها و حامل‌های انرژی و نگهداری نظافت و ... که ما فقط یک نفر را گذاشتیم که نظارت و مدیریت آن را بر عهده گرفته است.

وی با اشاره به اینکه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم هیچ حمایتی درمورد خوابگاه از دانشگاه ما انجام نداده است، افزود: هزینه‌های مذکور را تقسیم بر تعداد دانشجویان خوابگاهی کردیم و هزینه مورد نظر(600 هزار تومان) تصویب شد و هیچ سود مالی در این میان برای دانشگاه وجود ندارد.

پوربداخشان همچنین خاطرنشان کرد که با توجه به قیمت خوابگاه در دانشگاه‌های شهرهای اطراف تفاوت قیمتی چندانی وجود ندارد؛ مگراینکه خوابگاه دولتی باشد.

رئیس دانشگاه قوچان درمورد قیمت غذای دانشجویان در سال تحصیلی جدید نیز گفت: طبق مصوبه وزارت علوم و سازمان دانشجویان، غذاهای کم هزینه حدود 700 تومان و غذای پرهزینه، 1000 تومان در نظر گرفته شده است.

پوربداخشان با بیان اینکه مبلغی که دانشگاه برای غذا می‌پردازد 5500 تومان است، خاطرنشان کرد: بقیه هزینه غذا را دانشگاه به عنوان سوبسیت پرداخت می‌کند.

وی ضمن ابراز اینکه وام دانشجویی در اختیار صندوق رفاه دانشجویان است گفت: سال گذشته تمام درخواست‌های مبنی بر وام از سوی دانشجویان رسیدگی و پرداخت شد؛ در سال پیش رو نیز با توجه به شنیده‌ها از وزارت علوم، بودجه‌های وام دانشجویی رو به کاهش است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه وضعیت رفاهی دانشگاه قوچان تغییر چندانی نسبت به گذشته نداشته است، اعلام کرد: مبلغ خوابگاه در سال گذشته 450 هزار تومان بود که حدود 120 هزار تومان هم دانشگاه یارانه می‌داد، اما امسال متاسفانه این مبلغ کم شده و ناچارا به عهده خود دانشجویان افتاد و در واقع امکانات تغییری نداشته و ضعف‌های خوابگاه به قوت خود دباقیست.

رئیس دانشگاه قوچان در پایان با اشاره به اینکه تجربه سه ساله‌اش در ریاست دانشگاه قوچان ابراز عقیده کرد: کاهش امکانات رفاهی باعث کاهش کیفیت درسی و فضای علمی دانشگاه نمی‌شود!

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
معترض
1393/06/10 - 18:56

جناب آقای به اصطلاح دکتر
خونتون ماشین حساب که دارین...درسته؟؟؟
بر حساب کتاب کن اینجور که شما بچه هارو مثل مرغ جا میدین تو خوابگاه و با این قیمت اجاره تو قوچان هر چقدرم پول خدمات بگیرین (که هیچ خدماتی هم نمیدین و تهش ماهی یک بار نظافت کنین) و برای خوابگاهی که برای بیست نفر یک حمام و دستشویی داره این قیمت عادلانست؟؟؟ دانشگاه سودی نمیبره؟؟؟
فکر کردین بالای سر دانشجو شاخ داره؟؟؟
مهدى
1393/06/11 - 03:16

همه اینها کذب محضه. من خودم شخصا با صندوق رفاه دانشجویى صحبت کردم. گفتن یارانه خوابگاه ها کم نشده و دانشگاه میتونه حداکثر 20 درصد قیمت رو افزایش بده نه 120 درصد!
کفگیرشون به ته دیگ خورده و میخوان به این بهانه پول چند هکتار زمینى که براى دانشگاه خریدن رو از ما دانشجو ها بگیرن.
دانشجو
1393/06/11 - 10:42

والا وضعیت ما تو این 3 سال بد شد .... ما پیشرفتی ندیدیم
وقتی امکانات رفاهی نباشه چه جوری باید درس خوند ... تو آشغالدونی 600 هزار تومنی؟؟؟؟
یعنی یه دانشگاه دولتی نباید یه خوابگاه دولتی داشته باشه ؟؟؟؟
ناشناس
1393/06/11 - 10:44

همین ؟؟؟؟؟؟؟ خیلی قانع شدم!!!!!
ما که خونه میگیریم بابا ....
منتقد
1393/06/11 - 11:24

آقای پور بدخشان شما از کجا میدونین که چند نفر خوابگاه می گیرن که پولشو تقسیم بر افراد کردین؟؟؟؟
شما باید طرف دانشجو رو بگیرین نه شرکت!!!!
واقعا جای تاسف داره
دانشجو
1393/06/11 - 22:54

با سلام چون من از نزدیک شاهد تلاش های شما و مدیران دانشگاه برای رشد دانشجویان بودم کمال تشکر را دارم
دانشجو
1393/06/11 - 23:10

با سلام آقای دکتر چون بنده از نزدیک شاهد تلاش های شما برای رشد دانشجویان بودم تشکر و قدردانی میکنم و میدونم سایر دوستای دانشجوم بیخبرند
دانشجو 1
1393/06/12 - 12:42

خواهر من دانشجو دانشگا غیرانتفاعی مشهد....اتاق 4 نفره با امکانات خیلی بهتر از خوابگاه شما .... قیمت خوابگاش 650تومن....بعد آشغالدونی دانشگاه ما هم 600؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دانشجو معترض
1393/06/12 - 12:55

دانشجو با خبر میشه ما دانشجویان بی خبرم اگاه کنی!؟ تلاش!!!!رشد !!! خ جالبه واقعا !! ما که چیزی ندیدیم ....
دانشجو معترض
1393/06/12 - 12:58

دانشجو با خبر میشه ما دانشجویان بی خبرم اگاه کنی؟!؟ رشد!!! تلاش!!!! خ جالبه واقعا !!! ما که چیزی ندیدیم....
تورهای مسافرتی آفری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top